Parabenen, Lumigen en Hydra IQ. . .

Het is niet bepaald zomers weer en ik kom net terug van stal. Ik zit onder het zand, ben doorgeregend en koud tot op het bot. Zodra het mij gelukt is om mij van mijn kleding te ontdoen, want dat is heus niet makkelijk met een drijfnatte, strakke rijbroek die vast geplakt zit aan je benen, stap ik onder de douche. Ik hoop hier enigszins van mijn onderkoelingsverschijnselen af te komen. Na tien minuten houdt het klappertanden op en begin ik mij weer wat aangenamer te voelen. Op het moment dat ik naar de shampoofles grijp gaat het fout. Deze is namelijk leeg. Alsof het helpt schud ik hem nog een paar keer heen en weer zoals ik van de week ook al een keer had gedaan. Maar op is op. Ik had mij voorgenomen direct een nieuwe fles neer te zetten. Iets wat ik dus verzuimd heb te doen.

Ik wil al uitwijken naar de shampoo van vriendlief als mijn oog valt op een proefmonstertje. Ik weet niet wie van jullie wel eens heeft geprobeerd om tijdens het douchen een proefmonster open te maken? Mij is dat tot op heden, zonder grof geweld, niet gelukt. Ik weigerde de douchecabine uit te komen om een schaar uit de la te pakken. De verpakking was inmiddels helemaal nat, er was geen inkeping te vinden om hem open te scheuren en het geklungel aan de hoekjes begon mij zo dusdanig te irriteren dat ik besloot mijn gebit uit te testen. Ik snap nu ook waar de naam “proefmonster” vandaan komt!!

Ik klemde het ellendige monster tussen mijn kaken in de hoop dat ik niet direct een hap shampoo binnen zou krijgen. Mijn gebit bleek sterker dan de verpakking, de inhoudt bleef ondanks gepast geweld zitten waar hij zat en ik kon dan eindelijk mijn haar wassen. Terwijl de geurige shampoo mijn neusgaten binnendrong  bekeek ik de verpakking. Toch altijd handig om te weten dat ik mijn haar was met een shampoo die niet voorzien is van Parabenen, PH neutraal is, vol zit met Lumigen en voorzien is van ontwikkelemulsie. Je wilt natuurlijk wel goed uit de verf komen zonder je kapsel uit te drogen.

Na het douchen smeerde ik mijn gezicht in met een dagcrème voorzien van hydra IQ. Ik ben blij dat ik zelf enige vorm van IQ bezit. Maar vanaf nu geen nood. Als ik het zelf even niet meer weet, dan weet mijn dagcrème het wel.

Om de volgende dag niet weer zonder shampoo te zitten pakte ik direct een nieuwe fles uit de voorraadkast. Het geklungel met een proefmonster hoef ik namelijk niet dagelijks mee te maken. Terwijl ik voor de kast stond besloot ik even te kijken of de Neutra Pearls niet over de datum waren en trok ik ook voor het gemak maar een paar Immunofortis progress verpakkingen mee. Want met de R in de maand weet je het nooit, voor je het weet heb je wat te pakken. Ik bedacht mij dat ze dan wel voorzien moesten zijn van lactobacillus (?)Shirota. Anders werkt het natuurlijk weer niet!

Na een half uur zat ik schoon en wel op de bank. Mijn haar was zandvrij, rook aangenaam (chemisch) lekker en ik was weer opgewarmd, daar ging het mij uiteindelijk om.

*met een knipoog naar de reclame.

22 gedachtes over “Parabenen, Lumigen en Hydra IQ. . .

  1. Leuk verhaal, Deborah. Ik zie het helemaal voor me, zoals je daar staat te klungelen met dat proefmonstertje. Héél herkenbaar.
    Leuk al die verwijzingen naar ingredienten. Hoe verzinnen ze die namen, hè?

  2. Heel herkenbaar! Ik ben ook regelmatig aan het klungelen onder de douche om zo’n monster open te kunnen krijgen. Heel soms bedenk ik het me vantevoren en knip ik het alvast open maar meestal ben ik te laat en wordt het inderdaad klungelen…

  3. Ik heb een heel rijtje van die monsters in een mandje in de douche liggen. Vanwege hetzelfde probleem als jij blijven ze daar liggen. Ik heb een keer één van die zakjes van tevoren opengeknipt, omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar het product. Maar met de inhoud van zo’n zakje kan ik maar één haar wassen, schiet niet op :-s

  4. hahahaha, mooie beschrijving van dat – trouwens heel herkenbare – geklungel met dat monstertje!
    Ik kom het ook wel ’s tegen dat m’n shampoo of douchegel helemaal leeg is en er geen reserve staat. En dan is het (eveneens) klungelen om naar de kast te reiken om een volle flacon uit te halen…

    Groetjes!

    • Inderdaad Liann. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen haha.
      De rest: Fijn te vernemen dat ik niet de enige ben die zo staat te klungelen 😀
      Ze zouden daar een klantvriendelijkere verpakking voor moeten maken.

  5. Haha, PROEFmonster, de vieze zeepsmaak in je mond… zo herkenbaar! Ik zou zeggen, stuur een linkje van je blog naar Nivea/L’oreal/Andrelon, krijg je misschien een grote verpakking thuis voor het geleden ongemak en de tip!

Laat gerust een berichtje achter...

