Te gast…

Een tijdje geleden speelde ik met het idee om een gastblogger te zoeken voor mijn eigen blog. Maar na wat rond gesnuffeld te hebben op het web, liet ik dat idee weer varen. Ik pakte het bloggen zelf wat fanatieker op en schudde het ene blog na het andere uit mijn mouw. Nu de dagen weer korter worden en de druk op het werk is toegenomen is het beetje vrije tijd dat nog rest erg schaars geworden. Het bloggen komt hiermee op een gevaarlijk laag pitje te staan. En wat is dat zonde. Zeker omdat het schrijven zo leuk is en het aantal bezoekers het afgelopen jaar gegroeid is.

Na 2.5 jaar wilde ik mijn blog niet zomaar laten verpieteren. Ik besloot opzoek te gaan naar een gastblogger die om de zoveel tijd een stukje zou kunnen schrijven. Dat was nog niet zo makkelijk. Want de verhalen op mijn blog draaien allemaal om mijn eigen persoontje en wat daarmee samen gaat. Vrij divers meer toch ook wel erg persoonlijk. Vind dan maar eens iemand die een mooie aanvulling kan leveren, of van meerwaarde kan zijn zonder een compleet andere draai aan je blog te geven.

Ik struinde mijn vrienden- en kennissenkring af om te kijken of daar geen potentiële kandidaten te vinden waren. Ik vond een mannetje of tien waar ik op de één of andere manier raakvlakken mee heb zoals bloggen, het zelfde werk, zelfde hobby’s en dezelfde sporten. Verder wist ik dat de helft van deze mensen beschikt over een gezonde dosis humor en ook nog eens vlot en leuk kunnen schrijven. Ik trok te stoute schoenen aan en stuurde deze tien mensen een mail.

Twee van de tien mensen, een dame en heer, reageerden erg enthousiast. Met alle twee hun eigen reden besloten ze mee te doen.  Ze zijn (op z’n zachtst gezegd) erg sportief en, zoals eerder al aangegeven, beschikken over de nodige humor. De blogs die ze zullen schrijven zullen vrij uiteenlopend van aard zijn, maar op de één of andere manier toch passen binnen mijn eigen reeds geplaatste blogs. Binnenkort wordt het eerste gastblog geplaatst. Ik verklap nog niks. Ik nodig jullie uit om zelf te komen lezen en voel je vrij om ook op deze blogs te reageren.

23 gedachtes over “Te gast…

  1. Wat een oplossing, ideaal om je blog levendig te houden tijdens periodes dat je er zelf de tijd niet voor hebt. Tof, ben heel benieuwd naar het eerste stuk van je gastblogger.

      • Voor afwisseling zorgt het zeker. Leuk om jullie positieve antwoord te lezen.
        Inderdaad. Je kunt niet iedereen zomaar een stukje laten schrijven. Het moet wel passen bij mijn eigen “blogcultuur”. Wat een grappig woord eigenlijk. Daarom heb ik alleen de mensen gevraagd waarvan ik ongeveer wist hoe ze over bepaalde zaken en dingen denken. En die dus passen bij mijn eigen schrijf- en denkwijze.

  2. Ik vind het enerzijds een raar idee voor mijn blog maar dat komt omdat ik anoniem blog. Maar ik ben wel benieuwd naar wat jouw gastbloggers gaan schrijven.

  3. Leuk idee! Ik heb er zelf nog nooit over nagedacht maar het is zeker wel een manier om je blog levendig te houden als je er zelf iets minder aan toe komt en het zorgt natuurlijk voor een leuke afwisseling! Dus ik ben benieuwd en zal ze zeker gaan lezen!

  4. Tijdens mijn langdurige ziekte, vorig jaar, heeft een lieve blogvriendin geregels op mijn blog verteld hoe het met mijn gezondheid ging. Wat was ik blij, dat ze dat wilde doen. Maar ze ging nog verder: de overstap van web-log naar wordpress heeft ze helemaal vooe mij geregeld, zodat mijn web-log-verleden praktisch helemaal nog intact is.
    Ik bedoel te zeggen: een gastblogger kan (veel) toevoegen. Ben heel benieuwd hoe dat hier gaat.

  5. Een geweldig idee, zo loop je in ieder geval niet de kans dat je blog ‘indut’. Dat levert vast heel verrassende blogjes op, zelfs wanneer zij anders denken dan jij over bepaalde zaken en dingen, toch? Ben benieuwd …

  6. en je hebt mij niet eens gemaild???

    Grapje!
    Ik vind het wel een mooi ideetje, maar bij persoonlijke blogs is het niet makkelijk om een goeie invulling/aanvulling te krijgen. Ik ben dus wel benieuwd…

    Groetjes!

Laat gerust een berichtje achter...

