Een nieuw jasje…

Bloed zweet en tranen hebben er gevloeid. Nou, niet bij mij dit keer. Ik hoefde alleen maar te wachten, toe te kijken en te beslissen.  Ook niet altijd even makkelijk hoor!! Wachten is niet mijn sterkste kant, toekijken gaat nog net. Maar beslissen!? Dat is misschien wel het moeilijkste. Was het één prachtig, maar niet praktisch. Was het ander praktisch maar minder aantrekkelijk. Een juiste balans vinden tussen een mooie uitstraling die eenvoudig genoeg is maar tevens krachtig en duidelijk, leek voor mij een onmogelijke opgave. Gelukkig stond ik niet alleen bij het verzinnen van een logo.

Mijn oom, de grafisch vormgever, wist precies hoe hij mij moest helpen. Hij mailde diverse concepten en daar moest ik bij aangeven wat ik mooi vond en wat niet. Wat ik krachtig genoeg vond en wat niet. Zoals aangegeven, een lastige opgave. Bij iedere beslissing van mij ging hij weer aan de slag en schrapte hier wat, voegde daar wat toe of kwam met een compleet ander idee. Uiteindelijk kwam het logo van Foto Hamar tot stand:

Mijn website was zwaar gedateerd en stamde nog uit de periode dat ik mij bezig hield met portretfotografie. Het werd tijd voor vernieuwing. Met dit nieuwe logo kon de webbouwer aan de slag. Veeleisend was ik niet. De site moest uiteindelijk de vier steekwoorden, eenvoudig maar mooi, krachtig en duidelijk gaan vertegenwoordigen. Ook daar kon hij wel wat mee. Ik ben blij dat ik dit werk uit handen heb gegeven. Ik snap echt niks van websites maken. Wekelijks hadden we contact en tussendoor kon ik mee spieken om te zien wat hij inmiddels al in elkaar had gezet. Zelf werd ik steeds enthousiaster, maar afgezien van door het huis stuiteren kon ik er verder niet zo veel mee… Inmiddels is alles af en kan ik jullie nu ook eindelijk mijn vernieuwde website laten zien. Hierbij nodig ik jullie uit om eens een kijkje te nemen, wandel door de pagina’s, bekijk de foto’s en laat hier weten wat je er van vindt:

www.fotohamar.nl

22 gedachtes over “Een nieuw jasje…

  1. Ziet er mooi uit. Mooi logo, goede indeling. Als dat geen klanten trekt dan weet ik het ook niet.

    Ik vind de tekst onder Reportage niet helemaal logisch.
    Alinea 1 vertel je dat je in de Drechtsteden geen reiskosten berekent. Het ver haal wat volgt is logisch.
    In alinea 2 bij de prijs van de CD rom komen er ineens reiskosten om de hoek kijken, die pas aan het eind benoemd worden waardoor die alinea (in mijn ogen) wat onlogisch wordt.
    Ik zou er zelf denk ik voor kiezen om de reiskosten uit het verhaal te halen en middels een * er naar te verwijzen of om in de eerste alinea en het gratis gedeelte en het betaalde reisgedeelte te benoemen en daarna de diverse producten met prijzen.

    • Met gratis bedoel ik dat er geen starttarief gehanteerd wordt. Het enige dat mensen hoeven te doen is een afspraak maken. Ik kom gratis foto’s maken en hoop dat men wat foto’s koopt via mijn site.

      Ik ben blij met je reactie want voor mijzelf was het helemaal duidelijk. Ik zal het eea aanpassen in de tekst. 🙂

  2. ik vind je site heel mooi, maar heb enkel een opmerking over het Engelse “read more”, wat volgens mij helemaal niet nodig is voor een site waar je niet echt op een buitenlands (lees Engelstalig) publiek doelt.

  3. Uitvaartfotografie. Ik had er nog nooit van gehoord en ik heb er ook wat bedenkingen bij. Als je er over nadenkt, schieten je ook wel wat flauwe grappen te binnen :
    – mocht u tijdens het sporten helemaal verkeerd terecht komen, dan….

    • @knutselsmurf: Of…. voor al uw sportieve uitvaartfoto’s … 😉
      Dat is dus de reden waarom ik twee verschillende websites heb. Alleen op mijn blog komen deze twee takken van fotografie samen.
      Ik vraag mij af wat je bedenkingen zijn bij uitvaartfotografie?! Kun je je mening onderbouwen? Als je mijn site (of mijn blog) gelezen hebt weet je waarom ik mij hierop heb toegelegd. En ook waarom ik het belangrijk vind.
      Overigens ging het blog, waarin we nu aan het reageren zijn, niet over de uitvaartfotografie maar over de vernieuwde website van de sportfotografie 🙂

  4. Een mooie website! Mooi en duidelijk met een groot lettertype, dat leest lekker. De bewegwijzering is duidelijk en de links doen het ook, héél belangrijk 🙂
    Veel succes gewenst!

Laat gerust een berichtje achter...

