Count your blessings #5

Jeetje, wat was mei een bewogen maand. We hebben weer een hoop gedaan, gezien en meegemaakt. Overigens bijna alleen maar mooie en leuke dingen. Een goed moment om de hoogtepunten de revue te laten passeren.

Voetbal:
Aan het begin van de maand diende zich de laatste competitiewedstrijd aan die zoonlief met FC Dordrecht speelde. We moesten daar wel helemaal voor naar Almere. De heren van Dordrecht verloren deze wedstrijd. Ik had in ieder geval weer mooie plaatjes dus was tevreden. Kort daarna volgden de tweede selectiedag van de KNVB in de Meern. Zoonlief mocht zich weer een hele middag uitleven. Na de wedstrijden volgden een korte evaluatie en dat was het dan. De KNVB is altijd heerlijk duidelijk in wat ze nu precies verwachten en waar ze naar toe werken. NOT… De rest van de maand werd gevuld met verschillende toernooien door het land. De grootste was toch wel het driedaagse internationale in Den Helder. Waar ook Engeland, België en zelfs Egypte aan mee deden. FC Dordrecht bleek de verrassing van het toernooi te zijn. Van de 16 teams zijn ze 4e geworden. Het team is tevens verkozen tot het best voetballende team van het hele toernooi. Leuk toch?! De voetbalkleding is inmiddels ingeleverd en nu hebben we een paar weken “voetbal”-rust.

Roparun:
Het pinksterweekend stond voor mij in het teken van de Roparun. Mijn eerste keer. Wat een happening!! Hoewel we nu drie weken verder zijn droom ik nog geregeld over deze ervaring. Mijn dromen zijn heel uiteenlopend. Mensen en routes die we kwijt zijn. De parkeerplaats die we niet kunnen vinden of vol zijn. Dat ik zelf moet hardlopen terwijl ik geen schoenen bij mij heb. Feestjes onderweg en de finish die we halen. Het grappige is dat in al die dromen mijn neef ook steeds aanwezig is. Terwijl hij heeft deelgenomen met een heel ander team. Het hele Roparun-avontuur heeft nogal wat indruk op mij gemaakt en ik ben nog steeds bezig met het verwerken hiervan. Gisteren is tevens de opbrengst bekend gemaakt. In totaal is er
€ 5.415.692.- opgehaald. Waarbij wij als team 282 ICR, er ongeveer € 6000-, aan hebben bijgedragen. De drie Roparun-dagen heb ik als heel bijzonder ervaren. Wie weet volgend jaar weer!?

Logé:
Voor Groene Draak was ik al even opzoek naar een maatje. Vriendlief moest er niets van weten. Nog zo’n terrorist in huis? Wat als ie ook op jou “lijkt”? Weet je wel hoeveel herrie en stof ze maken? Toch kreeg ik hem zover om naar een foto te kijken die op internet voorbij kwam.
Zijn stem zou doorslaggevend zijn om het wel of niet te doen. Na een week wikken en wegen gaf hij “groen licht” en hebben we eea in gang gezet. Om in aanmerking te komen voor deze vogel moesten we bij Stichting Vrolijke Papegaai in Goes een cursus volgen. Groene draak kon direct mee om kennis te maken met zijn mogelijk nieuwe vriend. Die dag was naast een kennismaking ook gevuld met heel veel informatie en praktijkopdrachten met onze (en opvang) gevleugelde vrienden. Vriend- en zoonlief werden direct van hun angst afgeholpen en lopen nu “vrolijk” met groene draak op de arm door het huis. Na een bedenkperiode van ons, maar ook van de stichting, werd de knoop doorgehakt. Sinds twee weken hebben wij een tweede groene draak te logeren. Deze periode duurt een aantal weken zodat er gekeken kan worden of de klik er voor iedereen is. Het is een komisch duo bij elkaar. Binnenkort volgt er een update over onze (mogelijke) gezinsuitbreiding.papegaai, Amazone, groene draak

 

11 gedachtes over “Count your blessings #5

  1. Dat was idd weer een bewogen maand; leuk zeg, dat het voetballen zo goed blijft gaan. En wat een toppers, mooie bijdrage aan Roparun zowel fysiek, qua spirit en ook nog eens een fantastisch bedrag.
    Wat een goed idee zo’n training/workshop voor het houden van papagaaien zeg!
    Geniet van de rest van je weekend! X

    • Hij vind de voetbal nog steeds erg leuk. Komend seizoen gaat hij voor het eerst tegen en met leeftijdgenoten spelen ipv dat ze allemaal ouder en groter zijn. Dan komt hij pas echt tot zijn recht op het veld (denk ik). Zo’n workshop is inderdaad erg fijn.
      Dank je wel. Jij ook een fijne zondag toegewenst.
      X

  2. Een enerverende maand ja, met veel bijzondere gebeurtenissen! Maar wat een leuk verhaal over de papegaaitjes. Geweldig dat je groen licht kreeg voor een tweede groene draak, en hoe heerlijk die twee zo samen te zien!! Op eenzelfde manier als jij beschrijft heb ik ooit eens een vrouwtjeskonijn van mij bij een konijnenopvang op locatie laten kennismaken met een woestaantrekkelijk mannetje, met wie het wel leek te klikken. Thuis was ik daarna nog een paar weken bezig met de koppeling tot het echt dikke mik was. De haren vlogen regelmatig in het rond, en steeds moest ik ze weer uit elkaar halen, maar uiteindelijk waren ze onafscheidelijk en superlief samen. Zo te zien, gaat het bij jou direct al goed, ik hoop van harte dat het zo blijft en ben benieuwd naar het vervolg!! Ontzettend goed trouwens dat die stichting er zo zorgvuldig mee omgaat, en hoe geweldig dat daardoor vriend- en zoonlief helemaal om zijn. Enige foto’s ook… meer graag 🙂 Fijne zondag!!

    • Wat leuk om te lezen dat jij dit ook met je konijnen hebt mee gemaakt. Ik hoop inderdaad dat dit goed gaat komen. Tussen de vogels onderling gaat het overigens redelijk goed. Ze nemen elkaar in bescherming naar ons toe. En dat is best lastig om te doorbreken en daarbij niet aangevallen te worden. We zijn er druk mee bezig en hopelijk gaat het over een tijdje ook tussen ons helemaal goed. Erg fijn dat dit soort stichtingen er zijn. Ik ben ook erg blij dat ik ze met al mijn vragen kan bellen of mailen. Ze hebben ons al fijne tips gegeven. Een update gaat er aankomen. Dank je wel 🙂
      Jij ook een fijne zondag Noortje.

    • Op zich wel even fijn die rust. Even bijtanken. Hij mocht gisteren nog mee doen met een toernooi bij zijn oude club. Ik denk dat hij ook wel even toe is aan wat rust. Een heel jaar lang vier keer in de week trainen en op zaterdag een wedstrijd is best veel.

  3. Leuk dat het voetballen zo lekker gaat! En ik kan me wel voorstellen dat de Roparun heel indrukwekkend is. En wat gezellig dat jullie een nieuwe huisgenoot hebben!

Laat gerust een berichtje achter...

