De eerste uurtjes van het nieuwe jaar… 

De eerste dag van het nieuwe jaar is al weer even in volle gang. Nou ja, volle gang… Ik moet voor mijn gevoel nog opgang komen. Na een heel korte nacht stond ik alweer redelijk op tijd naast mijn bed. De huisdieren vinden het prima dat wij er een feestje van maken. Maar de maagjes moeten toch ook gevuld. Dus rond een uurtje of 10 stond ik voerbakken te vullen en dronk gezellig een kop koffie met ze mee. Vriendlief lag nog lekker te knorren.

Oud en nieuw hebben we bij familie doorgebracht. Mijn nichtje had traditiegetrouw olie- en appelbollen gebakken. Mijn tante had een heerlijke salade gemaakt en wij hadden een kippiepan geregeld. (een hapjespan van de poelier gevuld met, hoe kan het ook anders, kippie-snacks. Stekker in het stopcontact en na 15 minuten is het kluiven geblazen.) Tussen al dat snoepen en kluiven door spraken we over onze goede voornemens. Zongen we mee met de liedjes van tv. Werden er herinneringen opgehaald en lagen we gierend van het lachen op de bank. Iets met Philippe Geubels, ijsblokjes en raketijsjes. Ik heb nu nog last van mijn kaak en buikspieren.

Bij de wisseling van het oude naar het nieuwe jaar werd er getoast met champagne en de heren staken hun vuurwerk af. Het was zo mistig dat we niet heel veel van het vuurwerk uit de omgeving hebben kunnen zien. Toen het nieuwe jaar 2 uur oud was besloten we terug naar huis te gaan. Daar troffen we Kleine Krijger in de kast aan. Het was toch iets te veel van het goede. Hij was blij dat we er weer waren en viel na een knuffel in zijn eigen mand in slaap. Groene draak daarentegen deed alsof er niks aan de hand was. Uiteindelijk was het rond 03.00 uur toen ikzelf een onrustige slaap tegemoet ging.

Eind van de ochtend, met mijn brunch achter mijn kiezen, besloot ik mijn eerste wandeling voor dit jaar te gaan maken. Een van mijn goede voornemens was immers meer buiten zijn. Vriendlief was hier niet voor te porren. Veel te koud. Ik was dus op mijzelf aangewezen en de komende 4 tot 5 km zat ik met mijn eigen gedachten opgescheept. Koud was het zeker. Het begon zelfs een beetje te regenen. Maar echt heel veel last had ik er niet van. De wereld was nog in diepe rust ondanks dat de ochtend al bijna voorbij was. Op een hardloper, een fietser en een wandelaar na, was de polder verlaten.Poseren tijdens een wandeling door polder op nieuwjaarsdag

Mijn bovenbenen werden steeds kouder terwijl de rest van mijn lichaam steeds warmer werd. Veel haast had ik niet, maar moest toch wel doorlopen om op tijd weer thuis te zijn. Er stond nog een afspraak gepland. Een goede keuze om, ondanks dit vieze weer, toch even naar buiten te gaan. Ik moest denken aan gisteravond en kon een glimlach niet onderdrukken. Sterker nog, ik moest mijn best doen om niet weer in lachen uit te barsten. Hoewel het niet uit zou maken als dit niet zou lukken, er was verder toch niemand in de polder die mijn lachstuip voor iets anders kon aanzien. Een gezellige avond met familie en een heerlijke ochtendwandeling door de polder. Ik hoop dat ik in 2017 een hoop van dit soort uurtjes zo mag doorbrengen. De eerste paar uur zijn in ieder geval geslaagd.

Vertel eens, hoe was jullie eerste dag van het nieuwe jaar?

16 gedachtes over “De eerste uurtjes van het nieuwe jaar… 

  1. Haha wat heerlijk! 😀 Mijn dag is net pas begonnen. IK heb er al een paar uur skype opzitten met familie in Nederland. Iedereen appjes sturen, dat soort dingen. Vandaag lekker een rustig dagje. Blogje schrijven en eindelijk op mijn nieuwe computer de foto´s van mijn reizen met mijn ouders uitzoeken. Straks komt Jimmy weer thuis en dan gaan we misschien nog even weg, al is 1 januari in Colombia de enige dag van het jaar waarop er niets open is… Geniet van het nieuwe jaar meid! x

  2. Plat op de bank wegens griep en stevige verkoudheid, maar wel heerlijk genieten van een docu over de Rolling Stones en een concert van hun erachteraan bekeken. Was het even minder frustrerend ziek te zijn 😉
    Fijne nieuwe week, XxX

  3. Mijn eerste dag? Nou… Laat maar even (je was al bij langs geweest, toch? Ben ’t even kwijt, sorry).
    Maar ik ga voor 2017! Jouw eerste dag van het nieuwe jaar klinkt super! En wat een heerlijk frisse foto! Ik wens jullie een gezond en gelukkig 2017!

  4. Wat een goed begin van het nieuwe jaar, zo’n wandeling! Ik ben ’s ochtends gaan hardlopen. Ook met het idee van een mooie start voor het nieuwe jaar. Leuke jas heb je aan : )

    Wat maar weer eens bewijst dat slecht weer niet bestaat, alleen slechte kleding : )

  5. De eerste dag van het nieuwe jaar bracht ik bij goede vrienden en later bij familie door. Ook blij dat de feestdagen achter de rug zijn en ik het alledaagse leven weer kan leven.

Laat gerust een berichtje achter...

